tirsdag den 23. april 2013

Solen er trist...

Den har mistet sin regnbue... Sådan starter en af min datters spil på IPad'en...

Og denne gang passer det.
På en morgen hvor solen ikke skinner, regnen snusker og blæsten blæser, er solen måske trist.

Denne vest, pullover, hvad man nu skal kalde det, har floreret i mit hoved i laaaang tid. Man kan jo kun blive i godt humør af at se på den.

Strikket i Kauni farve EQ
Forbrugt 178 g
Strikket på p3,5
Strikket oppefra og ned efter inspiration af en anden opskrift, vendt på hovedet.
Bærestykket er strikket i glat, og kroppen i rib strik (1r, 1vr)

Her er det lært, at måske ærme-gabene skulle have været mindre, da de blafre lidt. Måske det ændre sig efter vask. Det må tiden vise. ;)
Har også lært, at jeg faktisk havde en 100 cm rundspind, selvom jeg var sikker på de kun var 80 cm, dem jeg nu engang havde...

Så blev man så klog. ;)



2 kommentarer:

  1. Hold da helt op den er flot, men kan godt se det med ærmegabene...kunne der ikke hækles en lille kant rundt om dem til at trække dem lidt sammen :-))

    SvarSlet
  2. Jeg leger lidt med tanken om, at sy en lille blomst eller deslige på ærmet.
    Der er strikket en lille ribkant på, men ikke mere end 2-3 pinde.
    Må lige se når den er vasket, hvad det bliver til.

    SvarSlet